PROTOKÓŁ ZDROWEGO DNIA

Wielu z Was ma wiedzę dotyczącą zdrowia, jednak czasem przełożenie jej na swoje życie sprawia problemy. A to takie proste !

Czytacie książki, zamawiacie prenumeratę popularnych czasopism o zdrowiu oraz oglądacie zdrowotne programy. I brawo ! Uważamy, że tak właśnie być powinno. Zdobywanie wiedzy o zdrowiu jest podstawą, by móc cieszyć sie życiem. Tym bardziej, że wiemy, że jeśli czytacie ten artykuł to Wasze zdrowie czy Waszych bliskich  nie jest Wam obojętne.

Bardzo ważna jest ŚWIADOMOŚĆ i to właśnie ona pomaga Wam zmienić swoje życie i podejście do zdrowia, jednak często ludzie zapominają, że równie ważna jest RÓWNOWAGA.

ŚWIADOMOŚĆ + RÓWNOWAGA = ZDROWIE 



PROTOKÓŁ ZDROWEGO DNIA

  • Po przebudzeniu - napij się wody , najlepiej mineralej. Jeśli odczuwasz zimno zaraz po wstaniu z łóżka- napij się ciepłej wody lub przygotuj ziołowy napar.
  • Jeśli nie czujesz głodu - nie jedz ! 
  • Co zrobić jeśli brakuje Ci energii od rana? Weź zimny lub naprzemienny prysznic ! Dla tych, którzy mają trochę więcej czasu - wyszczotkuj na sucho swoje ciało.
  • Pierwszy posiłek najlepiej gdyby był białkowo-tłuszczowy. Świetnie sprawdzą się jajka, jeśli w formie jajecznicy to smażone na maśle klarowanym, ghee lub smalcu. Nie bój się jajek ! Mit o miażdzycy z pwoodu spożywania dużej ilości jajek został już dawno obalony !  Gdy masz już jajek po kokardki zjedz makrelę. Wraz z posiłkiem zażyj wit D, wit A i łyżeczkę zdrowych tłuszczy (są na rynku gotowe mieszanki omega 3, 6, 9, wit E)  oliwy z oliwek, oleju z wiesiołka lub z ogórecznika. Więcej o przygotowywaniu zdrowego jedzenia dowiesz się na kursie Dietetyki.
  •  Nawadniaj się wodą w ciągu dnia. Herbata, kawa, zupa - nie nawadnia. Najlepsza będzie woda mineralna z dodatkiem soli kłodawskiej - 2 l wody dziennie to minimum.
  • Pamiętaj o suplementacji magnezem, kompleksem wit B, cynkiem i selenem / po każdym posiłku oraz tranem np. z sardeli. Ważne, by nie był to tran np. z rekina, który jest dużą rybą drapieżną i zjadając inne ryby, staje się rybą bogatą w rtęć.
  • Nie ulegaj modzie na eko czy bio. Rób zakupy z głową. Zastanów się czy naprawdę potrzebujesz tylu produktów swojej lodówce czy szafce z suplementami ? Często ludzie kupują produkty, które są "aktualnie na topie " ( np. czystek ) i wciskane są nam na każdym kroku.
  • Drugi posiłek , często już obiadokolacja: ryba, wołowina, indyk czy kaczka - w takiej postaci jak lubisz, z dodatkiem warzyw niskowęglowodanowych  lub kasza gryczana z oliwą z oliwek i sałaką vinegret lub kiszonki. 
  • Przed snem weź rozlużniającą kąpiel z solą lawendową lub z solą jodowo-bromową.
  • Używaj kosmetyków z jak nakrótszym składem, najlepiej tych naturalnych/zrobionych samemu. Wiedzę jak przygotować własne kosmetyki znajdziesz na kursie Zielarz-Fitoterapeuta.
  • Zrezygnuj godzinę przed snem z używania telefonu, laptopa czy telewizora. Zobaczysz jak poprawi się jakość Twojego snu ! Nie możesz usnąć? Poczytaj książkę. Często narzekamy, że nie mamy czasu na czytanie książek, jednak jeśli zrobisz sobie godzinkę przed snem na wyciszenie to zobaczysz, że ten czas się znajdzie ! Przyjemne z pożytecznym.
  • Wymień oświetlenie w domu na te, ktore daje ciepłe światło. W sypialni polecamy żarówkę dającą czerwone światło. Musisz wieczorem popracować korzystając z komputera? Załóż okulary blokujące czerwone światło.
  • Rozsmasuj swoje stopy i dłonie. To duża dawka odprężenia ! Wiedzę jak zrobić to dobrze znajdziesz na kursie Naturopaty
  • Zainwestuj w dobrą poduszkę wypełnioną łuskami gryki - podaruj swojemu ciału prawdziwy komfort. Dla tych, którzy obawiają się zmarszczek - poszewka z jedwabiu pomoże zadbać o skórę podczas snu.

    Kilka dodatkowych wskazówek:

    - wodę przechowuj w naczyniach szklanych, gliniananych lub miedzianych - w tych jednak najrzadziej, z uwagi na duże powiązania nadwyżki miedzi w organiźmie z nowotworami. Jednak nie rezygnuj z naczyń miedzianych, gdyż jest. to pierwiastek potrzebny nam do życia.
    - nie zmuszaj się do jedzenia 5 posiłków dziennie (stare zalecenia dietetyczne!) Komponując posiłki skup się na wartości odżywczej produktów. Jedz dwa lub trzy posiłki dziennie bez liczenia kalorii. Nie bądź niewolnikiem kalorii ! Jeżeli zauważysz, że jesz bardzo dużo albo się nie najadasz - to sprawdź swoją relację do jedzenia. Może sobie coś w ten sposób wynagradzasz ? Pamiętaj, że jedzenie nie przytula ! Posiłek ma być koniecznością nie przyjemnością.
    - masz ochotę w ciągu dnia na przękąski ? wybierz: orzechy, owoce sezonowe najlepiej borówki, maliny, jeżyny, jagody i dodaj je do jogurtu greckiego, ser długodojrzewający pokrojony w kostkę, kabanosy (dobrej jakości). 
    - próbujesz zrezygnować z cukru ? świetnie ! na pewno pomagasz sobie używając ksylitolu lub ertytrolu, jednak pamiętaj, że jest to rozwiązanie na chwilę. Wszyscy powinniśmy zmierzać do całkowitego wyeliminowania przetworzonego cukru. Jeśli jednak masz z tym problem przyjrzyj się swoim emocjom, z którymi wiążesz jedzenie oraz zbadaj się czy nie chorujesz na cukrzycę / insulinooporność.
    - zrezygnuj z węglowodanów tj. pieczywo, ryż, makaron - są to zapychacze, których Twój organizm nie potrzebuje
    - znajdź swoj sposób na wieczorny relaks np. medytacje, dźwięki mis tybetańskich, akupresura
    -przyjrzyj się  kolorom w jakie się ubierasz - to co na zewnątrz to i wewnątrz Nas.
    - zaprzyjaźnij się z produktami pszczelimi , to cudowne antybiotyki i bomby witaminowe. Zapraszam Cię na kurs Apiterapii. 
    - rób jednioniowe głodówki lub jedz w oknie żywieniowym 16/8.  O głodówkach ( na które trzeba się odpowiednio przygotować) wkrótce dowiesz się więcej na naszej stronie.
    - ruszaj się ! Dwa razy w tygodniu po 15 minut ćwiczeń oporowych lub codzienny długi spacer zupełnie wystarczy. 

    i chyba najważniejsze   POLUB SIEBIE !    Brzmi banalnie prawda?  ale często to właśnie jest najtrudniejsze.  Można zdrowo się odżywiać czy uprawiać sport , ale kluczem do sukcesu jest bycie dobrym dla samego siebie.

    Autor: Marta Bogus. 


    Zapraszamy na nasze kursy z AKADEMII CIAŁA, ZDROWIA i DUSZY.